איסלנד - סקירה כללית

כפי שהשם "איסלנד" (ארץ הקרח) מרמז, רוב רובה של איסלנד וודאי מכוסה במעטה של שלג לבן. האמת היא שרק עשרה אחוזים משיטחה של איסלנד מכוסה קרחונים אבל העובדה היא שמזג האוויר באיסלנד הוא לא רע בכלל, אפילו נעים בתקופות מסוימות של השנה. בכל אופן, זה בדיוק מה שאלפי תיירים מכל העולם מחפשים כשהם מגיעים לשם כל שנה.

איסלנד זה אי הנמצא בחלק הצפוני ביותר של אירופה, בערך בין איי בריטניה וארצות סקנדינביה. זוהי אחת הארצות הבודדות בעולם שתיירים שמבקרים בהן אומרים שהם בכיף היו חוזרים לשם לטיול נוסף ולפרק זמן ארוך יותר. איסלנד, מסתבר מלאת הפתעות ולא תמיד הזמן מספיק בשביל לגלות את כולן.

הרי געש - באזור הרמה ההררית של המדינה יש יותר ממאה הרי געש, מתוכם כמעט ארבעים פעילים. הסטטיסטיקה מראה שכל חמש שנים במומצע יש התפרצות הר געש גדול. ובכל זאת, הרי געש נשארים אחד מאטרקציות התיירות הפופולריות באיסלנד. תשאלו מישהו שביקר באסקיה (Asja) הוא כבר ידאג לספר לכם.

hvannadalshnukur
קרחונים - וואטניוקול הוא שמו של הקרחון הגדול ביותר באירופה הוא נמצא בדרום המדינה ומי שנוסע על הכביש הראשי כמעט יכול לגרד לו את השוליים תוך כדי נסיעה. גודלו הוא 8300 קמ"ר והוא משתרע על 8 אחוזים מסך כל השטח של איסלנד, תופס הרבה מקום. אבל אל תדאגו באיסלנד חיים רק 320,000 אנשים כך שיש די והותר מקום לכולם. עכשיו, תחזיקו את הכסא חזק לפני שאתם מנסים להגיד את השם הזה, כי hvannadalshnukur הוא שמו של ההר הגבוה ביותר באיסלנד, ההר המגיע לגובה 2119 מטרים נמצא תחת המעטה של קרחון וואטניוקול.

פארק לאומי - הקושי האמיתי באיסלנד הוא לנסות להגות במדוייק את שמות המקומות. לפארק הלאומי תינגווטליר (Thingvellir) יש את אחד השמות הקלים להגייה אבל זה לא מה שעושה אותו יעד תיירותי כה פופולרי. העובדה שהפארק המרהיב הזה ממוקם בלב עמק ירוק עם שני לוחות טקטוניים החורצים אותו במרכז עושים את העבודה.

הלגונה הכחולה - הוא גם שמו של סרט אייטיז ששימש לברוק שילדס קרש קפיצה לתודעת ההמונים. אבל היום בעיקר השם הזה מיוחס לאחד מאתרי הספא המפורסמים בעולם שנמצא במרחק קפיצה משדה התעופה הבינלאומי של איסלנד. בריכת הלגונה הכחולה מלאה מים המחוממים באנרגיה גיאותרמית לטמפרטורה של 37 - 40 מעלות צלסיוס, המים הכחלחלים של הלגונה בנוסף למיקומה בלב שדה לבה שהתקרשה הופכים אותה לאחד האתרים המצולמים ביותר באיסלנד. שלא לדבר שהלגונה הכחולה מפורסמת בזכות הסגולות הבריאותיות המיוחסות לה.

מפל גולפוס
אורות הצפון - אלה שמגיעים לאיסלנד בחורף יש כנראה סיבה טובה, הקור לא מפחיד אותם, גם לא השלג והחשיכה. הסיבה לכך היא כי איסלנד היא יעד מושלם לצפייה באחת מתופעות הטבע המרהיבות ביותר, האורורה בוראליס שידועה גם פשוט כאורות הצפון. המיקום הצפוני של איסלנד נותן לה את הפריווילגיה  להנות מהפלא הקסום הזה של הטבע.

מפלי מים - הרבה אנשים מוכנים להשבע שמפל גולפוס באיסלנד -הוא מפל המים היפה ביותר בעולם. זהו מפל כפול יחודי עם קשת תמידית הנראית מעליו. הרועם מגובה של 32 מטרים בעוצמה שמעוררת קינאה ממש. כל כך הרבה ימים הולכים לים, לא חבל?!

רייקיאוויק
רייקיאוויק - עיר הבירה הצפונית בעולם, מרכז העניינים והלב הפועם של האי. אי אפשר להימנע מרייקיאוויק כשמבקרים באיסלנד. זו אחת הערים הנקיות והשלווות בעולם עם תערובת מרשימה של בתים בעלי גגות צבעוניים, ומבנים באדריכלות מודרנית שבינהם הולכים בנועם תושבים ידידותיים ומסבירי פנים.

איסלנד הוא אי מלא הפתעות וזוהי רשימה חלקית בהחלט. אם אתם מחפשים לבקר במקום שישאיר לכם זיכרון לכל החיים וטעם של עוד, איסלנד זה בהחלט המקום בשבילכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה