אתונה - אטרקציות

אתונה - ערש התרבות המערבית

מעטות הערים בעולם שאפשר להשוות את החשיבות ההיסטורית שלהן לעיר אתונה. העיר הזו היא לא רק מקום לידתה של הדמוקרטיה הראשונה בעולם, היא גם מאוכלסת ברציפות במשך שבעת אלפים שנה! כאשר תרבות יוון העתיקה החלה לעלות במהלך המאה החמישית לפנה"ס, העיר אתונה היתה המרכז השילטוני והתרבותי שלה. אתונה היא בירת יוון עד עצם היום הזה, אבל המון השתנה מאז הזמנים שאתונה היתה ערש התרבות המערבית.

גבעת האקרופוליס


כאן נולדה מסורת האולימפיאדה

שמה של העיר אתונה קשור תמיד עם המשחקים האולימפיים שם החלה מסורת המשחקים. מאז המשחקים האולימפיים המודרניים שהתקיימו בעיר בשנת 2004, חודשו תשתיות העיר ודרכי הגישה מן החלקים הישנים של העיר לחדשים שופרו לעין ערוך. לחובבי הספורט שבינכם, עדיין ניתן לבקר באצטדיון האולימפי המקורי של משחקי 1896.

אתונה היא עדיין עיר מאוד מסורתית, וחוסר בקניונים יכול סיבה טובה לטייל בשווקים הישנים או בין הרחובות שם אפשר למצוא הכל מאופנה ותכשיטים ועד תבלינים ודברי מתיקה.

למרות גילה המופלג, אתונה עדיין מצליחה להיות עיר חשובה מבחינה תרבותית ורלוונטית גם היום במאה ה-21. אתונה מדורגת בין 40 הערים העשירות בעולם ובין 30 הערים היקרות ביותר, כל זאת אודות לעובדה שלאתונה יש תפקיד מרכזי בתחום הכלכלי והפוליטי של אירופהכולה ולא רק ביוון.

תחילתה של הפילוסופיה המערבית

חזרה לימים עברו כאשר "אתונה הקלאסית" היתה רק אחת מהרבה ערים-מדינות ביוון העתיקה, אתונה נחשבה לבירת ההשכלה של העולם העתיק. אבות הפילוסופיה המודרנית גדלו וצמחו בה ופיתחו את דרך החשיבה שהיא הבסיס לכל מה שאנו יודעים היום. אתונה היתה ביתם של סוקרטס, אפלטון ואריסטו אשר השתמשו באתונה כמרכז לפיתוח הפילוסופיה ובה הוקמה גם האקדמיה הראשונה בהיסטוריה. מבנה שעדיין עומד עד עצם היום הזה בתוך גבולות העיר.

אדריכלות קלאסית

בימינו אתונה עדיין מתפארת ביופי מדהים בזכות שילוב של אדריכלות יוונית-רומית עתיקה מעורב בסגנון ניאו קלאסי ומודרני זה לצד זה. במקרים מסוימים כמו בכיכר אומונויה (Omonoia) משולבים יחדיו כל הסגנונות ויוצרים מבנה מדהים ביופיו. למרות שהעיר עמדה בהתקפות רבות מן הפרסים, הרומאים, הגרמנים, ועוד רבבות אוייבים שצבאו על שעריה במשך שנות קיומה, האמנות והאדריכלות היפה של אתונה נפגעה דווקא מזיהום אוויר חמור במהלך שנות ה-70. כמות גדולה של זיהום אוויר ברחבי יוון פגע באופן אנוש בחלק גדול מאוצרות האומנות של העיר עד ששר התרבות החליט להתערב ושינה את מדיניות צריכת האנרגיה בעיר. אודות למדיניות האנרגיה ושיפוץ מסיבי של מבנים, מבקרים יכולים היום לטייל בין האקרופוליס והפרתנון ולהנות מיופי מהול בהיסטוריה שתשאר עומדת לפחות עוד אלף שנה.

מקדש הפרתנון על ראש האקרופוליס

תיירות באתונה

כל שנה תיירים רבים נוהרים לאתונה ולא קשה להבין מדוע. אם זה המטייל חובב ההיסטוריה שרוצה לבקר במקום בו נולדה הדמוקרטיה או הבליין חובב המסיבות שבא להנות מחופי הים הנפלאים וחיי הלילה התוססים. יש מגוון רחב של מועדונים שיתאים לכל טעם ולכל תקציב. ובזמן שהחלק הישן של העיר הולך לישון בלילה, איזור הפאבים והבילויים של אתונה קם לתחייה.

האוכל היווני הוא בדרך כלל זול וטעים, ואם רוצים לחוות את הטעם המקומי, מומלץ לנסות את הסופלקי שהוא בשר צלוי וירקות עטוף בפיתה.

כל אחד יכול למצוא את אתונה שלו ולהנות מהבילוי המועדף עליו בעיר המרתקת הזאת. רק ערים עתיקות מעטות בעולם שומרות בגאווה על האופי והיופי שלהן שעומד במשך אלפי שנים, כמו העיר אתונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה