טיול לשבדיה שלא הכרתם

טיול לשבדיה

כשאתה מדמיין את שבדיה אתה בטח חושב על קור ושלג, נכון? ובכן, תחשוב שוב. בקיץ כאשר מזג האוויר חמים ונעים יותר מגיע - נראה שגם את השבדים זה מפתיע. שבדיה בקיץ היא ארץ גדושת הנאות וכיף.

צפייה בשמש חצות של הקוטב הצפוני

לישראלים שרגילים שהלילה הוא לילה והיום הוא יום, אין משהו יותר מוזר מאשר למשוך הצידה את הוילונות השחורים האוטמים את החלונות כדי לראות שמיים כחולים בהירים ועננים לבנים שטים בשמיים בשלוש לפנות בוקר. זוהר הקוטב ושמש חצות הן שתי תופעות שיסעירו אתכם בעת ביקורכם בשבדיה. ואם לא ידעתם אז, הקיץ השבדי הוא ירוק וחם, זה לא כל כך מתקשר לאסוציאציה של חיים סמוך לחוג הארקטי, אך זוהי עובדה. לרכב על סוסים מחוץ ליערות קירונה (Kiruna) בליווי מדריך. לעצור לפיקניק קצר של בשר איילים מיובש ביער היפה, זו חוויה!

לבלות בפסטיבל האביב בוולבורג (Valborg)

כל שנה השבדים מחכים לחגיגת וולבורג. זהו פסטיבל אמיתי עם מסורת ארוכה במיוחד באופסלה (Uppsala) היכן שמסורות ארוכות שנים של סטודנטים מקומיים לא מאבדות מצביונם. החגיגות מתחילות בשעות הבוקר ליד נהר פריס (Fyris) וממשיכות לתוך השעות הקטנות של הלילה. אסור להחמיץ את קדחת השמפניה (Champagnegalopp): אלפי סטודנטים מתקבצים סביב ספריית קרוליינה רדיבייה (Carolina Redivia) וממתינים לסימן מהמרפסת להתחיל לרוץ למועדון הסטודנטים כדי להתחיל בקרב השמפנייה. זהו מחזה שלא ישכח במהרה.

טיול בעיר העתיקה של שטוקהולם

חלקים מהעיר העתיקה (Gamla stan) של שטוקהולם מתוארכים אחורה עד למאה ה-13 לספירה. הרובע מדהים ביופיו, במיוחד כאשר רואים את השמש זורחת מעל פני המים. רבים מהמקומות המפורסמים של שטוקהולם נמצאים כאן, הליכה ברובעים המרוצפים לבטח תשרה בכם את האוירה מיוחדת האופפת את המקום.

טיול אופניים סביב האי גוטלנד (Gotland)

גוטלנד הוא האי הגדול בשוודיה, למקום יש קסם מיוחד בקיץ. מעבורות מגיעות לויסבי (Visby) עיירת ימי הביניים שכאילו הוצאה מתוך סרט של התקופה. חומות העיר עדיין עומדים על תילם וכלי נשק מתקופת המצור על העיר מוצגים למבקרים. בהגיעכם למקום, כנסו לאחת מחנויות האופניים ושכרו אופניים, ציוד קמפינג והתחילו לדווש דרומה. הטיול עובר בין יערות ואזורים חקלאיים, עצרו מדי פעם כדי להנות מהפרטים שבדרך, כנסיות ובתי הכפר יפים, ההרגשה היא של מסע בזמן על גבי אופניים. כשמתעייפים אפשר לעצור ולערוך את הקמפינג. אם אין שלט שמורה על כך שהקרקע פרטית, אין בעיה. בשוודיה החוק מאפשר לעשות מחנה בכח מקום בתנאי שהקרקע אינה פרטית.

אוכל שבדי מקומי

אם יש משהו שהשבדים אוהבים לאכול זה דגי הרינג מוחמצים כמעט בכל דרך אפשרית, נסו את הגירסה עם החרדל, זה מוגש עם שנאפס מקומי. אם אתם הרפתקנים במיוחד ואוהבים לנסות דברים חדשים (ומוזרים), נסו מאכל שנקרא סורסטרומין (Surströmming) דג שנקרש ותסס בתוך חבית במשך כמה חודשים. אם אין לכם אומץ לנסות, אתם בחברה טובה, אני מכיא שבדים רבים שלא מעיזים להתקרב לזה...

שחקו קוב (Kubb)

בקיץ נראה שמשחקים בזה בכל מקום. זה מעין גרסה מתוחכמת של משחק הכדורת. משחקים את זה עם בירה וכל השאר צריך ללכת עם הזרם ולראות מה האחרים עושים. אם אתם מגלים שאין לכם כישרון מיוחד למשחק, שימו דגש בעיקר על הבירה.

בתי נופש בשבדיה

שוודיה היא ארץ עם אגמים רבים, בקתות נופש רבות עם גגות אדומים בהירים וצהובים מפוזרים בכל מקום. נסו לבלות כמה ימים באחד מבתי הנופש ליד אגם סמוך לכפר, שחו בבריכה, עשו מדורה קטנה, שתו שנאפס...תהנו מהחיים בגירסה השבדית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה